1. PERSOONLIJKE INFO
Leeftijd: 24
Opleiding: HBO ICT (Software Engineering) + MBO ICT (Applicatie- en mediaontwikkelaar)
Werkervaring (totaal ~7 jaar relevant):
- Mediatech-bedrijf, 5 jaar (waarvan 6 maanden als stagiaire, daarna bijbaan Backend Developer)
- Digital agency, 10 maanden
- Huidig: klein digital agency, 1 jaar en 6 maanden
Burgerlijke staat: Ongehuwd
Kinderen: Geen
2. WERKGEVER
Sector/Industrie: ICT (digital agency: websites, webapplicaties, online marketing)
Aantal werknemers: 7
Multinational?: Nee
Beursgenoteerd bedrijf?: Nee
3. FUNCTIE
Functietitel: Software Engineer (full-stack)
Wat ik feitelijk doe:
- Laravel/PHP applicatieontwikkeling
- WordPress development (incl. frontend)
- Beheer van ~140 klantsites op managed hosting, grotendeels met zelfgebouwde tooling
- Klantsupport, incl. telefonisch klantcontact
- DNS/e-mail infrastructuur voor klanten
Senioriteit (junior/senior/etc.): Medior
Werkuren per week: 40
Gemiddelde werkuren per week inclusief overwerken: 40
Ploegendienst of 9 tot 5 (of flexibel): 9 tot 5
Oproepbasis?: Nee
Vakantiedagen per jaar: 25
Opleidingsmogelijkheden: Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van cursussen.
Verantwoordelijk voor personeel (managertaken): Nee, maar er ligt een concreet aanbod voor een Lead Developer rol; invulling en beloning worden binnenkort besproken.
4. SALARIS
Brutosalaris per maand: 3000
Nettosalaris per maand: 2555
13e maand?: Nee
Auto/fiets van de zaak of tankpas/gratis OV?: Nee
Pensioenbijdrage: Ja, PPI. Werknemersdeel 5%, werkgeversdeel 15% van de grondslag (totaal 20%).
Verzekeringen?: Nee
Andere extra's (bonussen, aandelen-/optiepakket, etc.): Nee
Ter context: de vacature waarop ik destijds ben aangenomen vermeldde een range van €3.000 tot €5.000 "afgestemd op ervaring en capaciteiten", met als eis minimaal 3 jaar relevante werkervaring. Ik zit dus op de onderkant van die range met ~7 jaar ervaring.
5. WOON-WERKVERKEER
Stad/Regio werklocatie: Regio Overijssel (dorp/kleine plaats)
Afstand huis-werk (KM): 2
Reistijd huis-werk: 5 minuten
Hoe reis je naar werk?: Fiets
Wordt je reis vergoed?: Nee
Thuiswerkdagen?: Nee
6. OVERIGE
Hoe makkelijk kun je een extra dag vrij nemen?: Gemakkelijk, zolang het op tijd wordt aangegeven en er geen dringende deadlines zijn.
Hoe stressvol is je werk? (schaal 0-10) En waarom?: 5, omdat er soms krappe deadlines zijn, maar over het algemeen is de werksfeer ontspannen.
Hoe leuk vind je je baan? (schaal 0-10) En waarom?: 10, omdat ik veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijg, en ik werk aan interessante projecten met een leuk team.
Specifieke vragen van OP naar reageerders:
- Wat vinden jullie een redelijk salaris voor mijn huidige takenpakket en ervaring?
- Wat zou een passend salaris zijn voor de Lead Developer rol die eraan komt?
- Hoe zwaar weegt regio (Overijssel vs. Randstad) in jullie inschatting?
Source: r/NLSalaris · by /u/TheSparkPlays